Guna 2 Bahan Saja, Ini Resepi Biskut Almond Yang Akan Buat Ramai Ketagih!

“Sedar tak sedar dah nak masuk minggu ketiga puasa. Kuih raya satu pun tak buat lagi. Apa agaknya resepi kuih raya yang simple ye? Malas nak renyah-renyah.” Bagi yang belum berkesempatan nak buat kuih raya, apa kata cuba resepi almond nip oleh Puan Rasilah Daud yang sangat istimewa ini. Hanya perlu 2 bahan saja tau. […]

Tips Penting Untuk Para Ibu Menjelang Ramadan. No. 6 Tu Mesti Ramai Setuju Kan?

Ramadan tiba lagi. Bagi para ibu, rutin seharian anda pastinya berubah, kerana perlu bangun lebih awal untuk menyediakan makanan sahur buat keluarga tercinta. Sebagai pengurus rumah tangga, semua tugas ni pasti mahu dilakukan dengan sempurna. Di sini, kami sediakan beberapa tips yang anda boleh lakukan untuk menjimatkan tenaga di bulan Ramadhan ini, selain menjadikan pagi […]

Jurujual ditembak 11 kali di depan orang ramai

Lelaki bertopeng biru keluar dari kenderaan bersebelahan melepaskan tembakan ke arah mangsa sewaktu berhenti di persimpangan lampu isyarat di Bukit Mertajam. VIDEO INSIDE Gambar Facebook GEORGE TOWN: Jurujual aksesori telefon selamat selepas ditembak 11 kali oleh seorang penembak bertopeng ski biru di sebuah persimpangan lampu isyarat di Bukit Mertajam siang tadi. Jurujual berusia 23 tahun […]

Foto Nora Danish Manis Berhijab Curi Perhatian Ramai

Pada bulan Ramadhan yang mulia ini, ramai yang megambil keberkatan untuk berubah menjadi seorang yang lebih baik. Sebelum ini, beberapa artis Malaysia mula bertudung ketika tibanya bulan puasa dan akhirnya pintu hati mereka terbuka untuk menutup aurat sepenuhnya. Terbaru, pelakon Nora Danish ada memuat naik beberapa foto dirinya berhijab dengan ucapan khas bersempena Ramadhan di […]

5 calon bebas PRU14 yang jadi buah mulut orang ramai

FMT Ohsem pilih 5 personaliti calon bebas yang benar-benar beri impak kepada media dan rakyat kerana keunikan dan kecekalan untuk terus bertanding. Menjadi calon bebas bukanlah pilihan yang mesra politik. Namun, masih ada seorang 2 yang berjaya menambat hati pengundi dengan hanya berdiri secara solo. Pilihan raya umum kali ini juga bakal menyaksikan beberapa individu […]

Makcik ‘Naik Hantu’ Mengamuk, Orang Ramai Hilang Hormat Pada BN

Sebuah video berdurasi 1 minit 17 saat yang memaparkan gelagat seorang makcik yang mengamuk melakukan provokasi, viral di media sosial sejak semalam. Makcik tersebut kelihatan mengamuk dan menendang kelengkapan pihak parti pembangkang Malaysia iaitu parti PAS. Kekecohan tersebut berlaku tanpa sebab yang sahih namun ianya menjadi viral di media sosial. Pada awal video kelihatan […]

4 Sebab Kenapa Ramai Yang Pakai Jam Tangan Setiap Kali Keluar Rumah

Pernah terfikir tak? Dalam dunia yang serba canggih ni, boleh kata semua orang pasti ada smartphone. Dalam tu dah tentu ada jam. Tapi kenapa masih ramai yang pakai jam tangan setiap kali keluar rumah? Sesetengah orang dah terbiasa pakai jam tangan sejak kecil. So, bila dah ada smartphone, tabiat nak tengok masa kat jam tangan […]

“14 Tahun Penantian, Akhirnya Dikurniakan Cahaya Mata” Kisah Lelaki Ini Jadi Inspirasi Ramai

“Tengok semua orang dah ada anak, rasa kecil pula diri ni. Bila lah aku boleh ada zuriat sendiri?” PENANTIAN 14 TAHUN BERAKHIR Pagi-pagi ini dapat berita dari kawan lama yang beliau baru dikurniakan anak. Rasa syahdu pula. Beliau dan isteri menutup semua akaun sosial media selepas beberapa tahun berkahwin kerana tak tahan melihat wajah-wajah bayi […]

Ramai Wanita Tawar Diri Ingin Jadi Kekasih Saya

Sejak beliau putus tunang, kami pasti ramai yang perasan bukan sahaja lagunya sahaja laris tetapi tuan empunya badan iaitu Sufian Suhaimi turut menjadi kegilaan ramai. Malah, Sufian akui ada peminat yang menawarkan diri mereka untuk menjadi pengubat luka hati penyanyi tersebut dengan menjadi teman wanitanya. Wah,sampai begitu sekali? Saya akui memang ada wanita yang ‘offer’ […]

Melatah Tanda Kecelaruan Yang Boleh Membahayakan. 6 Perkara Ramai Tak Tahu Tentangnya

“Opocot mak kau terlondeh!” Amboi, bila dengar orang melatah, mesti ramai yang tersenyum dan ketawa. Lucu betul rasanya. Namun, sedarkah anda bahawa melatah ini merupakan ‘penyakit’ yang tak sepatutnya kita ‘bahan’kan? Bukan orang tua saja yang melatah, orang muda pun dah ramai yang melatah. Ramai di kalangan kita yang menganggap bahawa melatah adalah tabiat yang […]