Petua Air Asam Gelugur Dari Thailand Ini Mampu Untuk ‘Nipiskan’ Perut Buncit Anda!

“Raya makan banyak, berat pun dah naik berkilo-kilo dah ni. Hmmm…” Biasalah apabila tiba musim perayaan sudah pastinya kita akan menjamu selera tidak kira waktu. Masa inilah dimana segala perkataan ‘diet’ dibuang dari azam tahun baharu. Oleh itu, sudah tiba masanya untuk anda kembali menurunkan berat badan dan juga kadar kolestrol yang naik mencanak sempena […]

Panduan Solat Sunat Aidilfitri Secara Berjemaah Atau Bersendirian Dari JAKIM

Solat sunat Aidilfitri dilakukan antara waktu terbitnya matahari sehingga sebelum tergelincir matahari (waktu solat sunat). Solat ini juga disyariatkan agar didirikan secara berjemaah (lebih afdal) di surau, masjid ataupun di kawasan yang lapang dan terbuka. namun ianya boleh dilakukan secara bersendirian. Jadi, ini adalah tatacara untuk solat sunat Aidilfitri sebagai panduan untuk anda. RAKAAT PERTAMA […]

[FOTO] Si Bapa Dari Jepun Ini Hias Bekal Makanan Inspirasi Dari Lukisan Anaknya, Unik!

Imaginasi kanak-kanak yang kian membesar memang harus ‘dicungkil’ supaya lebih bijak dan lebih cepat matang. Bukan sahaja melalui pembelajaran dan permainan, daya imaginasi dari sudut makanan dan hiasan juga perlu dititikberatkan. Ini adalah cara yang digunakan oleh seorang ayan dari Jepun bernama Takafumi Ozeki yang menyediakan bento berinspirasikan lukisan anaknya! Macam mana tu? Jom kita tengok […]

Panduan Lengkap & Hukum Solat Sambil Dukung Bayi Dari JAKIM

“Waktu solat dah tak lama dah tinggal ni, anak aku masih juga nak berdukung” Ini adalah antara senario yang dihadapi oleh para ibu malah si ayah juga. Ada masanya apabila anak kecil mula meragam dan susah untuk dilepaskan dari pelukan dan perlu sentiasa didukung. Bila diletak di bawah, mula lah mereka menangis dan ibubapa pun […]

Detik Wan Azizah terkejut anak dari AS pulang

Klip video yang menyentuh hati netizen yang turut meraikan kepulangan Nurul Hana itu ditonton 196,135 kali dengan ratusan komen. VIDEO INSIDE Selepas keluarga, Datuk Seri Anwar Ibrahim bersatu ekoran kepulangan beliau dari penjara, semalam Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail berkongsi detik beliau dikejutkan dengan kepulangan anaknya, Nurul Hana dari Amerika […]

15 Cara Mudah Untuk Mak Ayah Didik Anak Inspirasi Dari Datuk Dr. Sheikh Muszaphar

Selain dari menjadi angkasawan pertama negara, Datuk Dr. Sheikh Muszaphar juga dikenali ramai sebagai seorang ayah yang sangat kreatif dalam hal pembelajaran anak-anaknya sejak dari kecil lagi. Bukan itu sahaja, segala teknik yang dikongsikan mendapat perhatian ramai kerana berjaya mendidik anak-anak menggunakan kaedah yang tidak membosankan. Banyak tips yang boleh dicontohi dan dijadikan panduan. PENGALAMAN […]

Izreen Azminda Akui Peminat Tercari-cari Kehilangannya Dari Dunia Seni

Sejak terbabit dengan kontroversi akhir tahun lepas, pelakon Izreen Azminda dilihat semakin jarang muncul di kaca televisyen dan memuat naik aktiviti-aktiviti berkaitan profesionnya sebagai pelakon dan duta produk. Setelah memilih menjadi isteri kedua pemuzik Ude Wahid, 30, dalam satu perkahwinan rahsia, Izreen dituduh menjadi punca tindakan Ude memfailkan perceraian terhadap isteri pertamanya setelah wanita itu […]

Mufti WP Jawab Isu Fathia Latiff Solat Dalam Kereta, Jelaskan Hukum Dari Segi Agama

Beberapa hari lalu, video pelakon Fathia Latiff mendirikan solat didalam kereta kerana terperangkap dalam dalam kesesakan lalu lintas dengan mekap yang agak tebal menjadi isu serta perdebatan hangat di media sosial. Ramai mempertikaikan mengapa Fathia tidak mencari surau ataupun masjid yang berdekatan untuk solat dan bagaimana pula beliau menentukan arah kiblat dalam kenderaan yang sedang […]

Apakah Maksud Bukaan Rahim 2cm-10cm? Jom Ikuti Penjelasan Menarik Dari Pakar

“Rahim puan dah terbuka sebanyak 2cm” “Alamak, apa maksud doktor ni aku tak tahu la pula…” Apabila usia kehamilan anda sudah mencecah 9 bulan dan berada dalam trimester terakhir, doktor akan melalukan satu pemeriksaan terhadap kandungan. Pemeriksaan ini adalah merangkumi pemeriksaan dalaman dan serviks para ibu. Tujuan pemeriksaan ini juga untuk mengetahui tanda awal kelahiran […]

DIY Tabung Spongebob Yang Comel Untuk Pupuk Minat Anak Menabung Dari Kecil!

“Macam mana aku nak buat bagi anak minat menabung? Okay, apa kata cuba buat tabung yang comel-comel mesti tertarik!” Mendidik anak untuk mempunyai minat menabung dari kecil adalah penting supaya mereka membesar menjadi anak yang pandai menguruskan kewangan. Namun, untuk menarik minat mereka supaya suka menabung adalah dengan menyedikan reka bentuk tabung yang dapat menarik […]